Luotko sisältöjä vai merkityksiä?

Teksti: Susanna Brummer, Markkinointiekonomit

Kuvassa: Riitta Pollari

 

Kaksikymmentä toisilleen tuntematonta ihmistä saapui syysiltana Pitäjänmäkeen. Urhein konkkasi kolmanteen kerrokseen kierreportaita kyynärsauvojen avulla. Kyseessä ei ollut murhamysteeri, vaan Markkinointiekonomien Kerro myyvä tarina -workshop Era Contentin tiloissa, kouluttajana sisältöjohtaja ja Eran osakas Riitta Pollari.

 

Kolme tuntia myöhemmin kirjava joukkomme kuhisi uusia ideoita. Riitta haastoi meitä ajattelemaan tarinankerrontaa, mikä ihmisiä kiinnostaa oikeasti ja mikä jää mieliin. Ei yleinen, vaan yksityiskohta. Ei asia, vaan ihminen. Brändin tarina voi näyttäytyä asiakkaille keinona rakentaa omaa identiteettiä, jotain sellaista, missä halutaan olla mukana. Kun brändityö on tehty kunnolla, toimii guideline ajattelun alustana, ei rajoitteena, niin kuin monesti koetaan. Puhuimme pitkään myös brändin äänestä, joka on yksi tärkeimmistä valinnoista.

 

Kirjoitin itse kymmenen sivua muistiinpanoja. Löysin joukosta yhden hyvän voimalauseen: Markkinointi on kuvittelua. Siitä seuraa, että kaikki on mahdollista.

 

Tyytyväinen porukka poistui pimeään iltaan. Kyynärsauvakävelijä hissillä (safety first). Riitta kysyi, että ihan oikeastiko ette tunteneet toisianne ennestään? Kiitos kaikille osallistuneille heittäytymisestä, hyvä me ekonomit!

 

 

P.S. Johtokuntahaku on auki, Markkinointiekonomien johtokuntaan tarvitaan lisävahvistusta. Hae sinäkin!

Lue lisää johtokuntatyöskentelystä täältä.